Vi har en nioåring.

Jag minns februari för nio år sedan. Bonnie och Hillevi gick båda i väntans tider. Den 4 februari kom Ebbas lillasyster till världen. Idag fyller Sara nio år. Ja, tänk vad tiden går. För att återgå till den dagen för nio år sedan. Mormor fanns på plats för att ta hand om ponnyerna de närmaste dagarna efter den lyckliga tilldragelsen. Jag ledde Bonnie och hennes stallkompisar ut och in precis som jag nu gör här hemma. Bonnies nedkomst kändes rätt avlägsen då som nu. Men tiden går så fort. En dag i maj kom telefonsamtalet som vi väntat på. Winston hade också fått en lillasyster, Fix Victoria. Resten vet ni nog. Nu hoppas vi på ett nytt syskon till Bonnies fem avkommor, gärna ett sto.

Vi i Varberg firar Sara på distans idag. Grattis Sara!!!! Till helgen åker morfar och mormor till familjen Silberg i Sätuna. Så då blir det kalas. Eller hur, Sara?/Mormor Aina.

och här i dagboken firar vi Sara med ett litet bildgalleri från året som gått. Jag tycker det verkar vara härligt att vara åtta år. Men det blir nog minst lika roligt att vara nio. Jag kommer givetvis försöka skicka med en present med mormor och morfar Hälsar Annika

 

4 tankar på “Vi har en nioåring.

  1. Så många fina bilder! Grattis (i efterskott) till Sara! Och så håller jag en tumme för Bonny, att det blir ytterligare ett fint föl. Men det är kanske några månader kvar?

  2. Ja, det är en stund kvar. Det är inte förrän i mitten av maj.
    Igår anmälde jag mig till en föreläsningunder titeln ”Komplikationer i samband med fölning och det unga fölets sjukdomar”. Hua mig.!
    Jag tror jag nästan ångrar mig. Det är nervöst nog utan att veta allt som kan gå galet./Annika

Lämna en kommentar